donderdag 9 november 2023

Fernand Auwera • 10 november 1986

• Fernand Auwera (1929-2015) was een Vlaamse schrijver. Hij publiceerde dagboekfragmenten in Dietsche Warande en Belfort.

10 november
Ik heb eens geschreven: ‘Literatuur is het nageltje waaraan ik mijn leven heb opgehangen.’ Dat is een troosteloze gedachte tijdens de Boekenbeurs, die ik nogmaals heb bezocht. Ik durf wel zeggen dat ik het literaire bedrijf op de voet volg, en toch ontdek ik overal mij nog onbekende literaire werken. Zoveel ontsnapt in de overvloed, de chaos.
En bovendien: in de brievenbus zat de kleurige catalogus van een speelgoedfabrikant. Sinterklaas nadert. De folders en catalogi van de uitgeverijen geven mij geen schijntje meer van de thrill die ik als klein jongetje kreeg van die speelgoedreclame.

11 november
Het ‘Dagboek’ van de Goncourts is uit. De Boekenbeurs gaat dicht. Ik sluit mijn dagboek ook. En ik leef nog maar een beetje verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten