zondag 14 maart 2021

Anaïs Nin • 13 maart 1932

Anaïs Nin (1903-1977) was een Franse schrijfster, die vooral bekend is vanwege haar dagboeken. Dit fragment is afkomstig uit Henry & June (vertaling Margaretha Ferguson), over de driehoeksverhouding die Nin had met Henry en June Miller.

Ik had een afspraak voor een massage gemaakt. De masseuse was klein en mooi. Ze droeg een badpak. Ik zag haar borsten toen ze over me heen boog, klein maar stevig. Ik voelde haar handen over mijn lichaam, haar mond dicht bij de mijne. Op een gegeven ogenblik was mijn hoofd dicht bij haar benen. Ik had ze gemakkelijk kunnen kussen. Ik was waanzinnig opgewonden. Op slag was ik mij bewust van de frustratie van mijn begeerte. Wat ik kon doen leek niet bevredigend genoeg. Zou ik haar kussen? Ik voelde dat ze geen lesbienne was. Ik wist dat ze mij zou vernederen. Het moment ging voorbij. Maar wat een half uur van verrukkelijke marteling! Wat een marteling om een man te willen zijn! Ik stond versteld over mezelf, bewust van de aard van mijn gevoelens voor June. En gisteren nog had ik kritiek op wat Hugo en ik collectieve seksualiteit noemen, gedepersonaliseerd, niet selectief, iets dat ik nu begrijp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten