dinsdag 8 december 2020

Louis-Ferdinand Céline • 9 december 1932

Louis-Ferdinand Céline (1894-1961) was een Franse schrijver. Uit een brief aan Erika Irrgang, opgenomen in Brieven aan vriendinnen (vertaald door Jan Versteeg).

XX 98, rue Lepic (tussen 7 en 9 december) 1932
Lieve Erika
Helaas! De Goncourt gaat aan mijn neus voorbij - ik ben verslagen door mijn rijkste concurrent [Guy Mazeline] - Jammer - Zondag vertrek ik naar Genève en ben vrijwel zeker de zondag daarop in Breslau - ik stuur je dan meteen een telegram - Vermaak je ook een beetje - wees maar flink pervers - daar zullen we het samen nog wel over hebben - maar pas op voor ziektes.
Werk nu ook weer niet te hard. het leven moet toch wel moeilijk voor je zijn - We zullen het daar samen nog wel over hebben -
Veel liefs Louis

Schrijf me - American Express, Charlottenstrasse - Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten