maandag 21 december 2020

Keith Vaughan • 22 december 1951

Keith Vaughan (1912-1977) was een Britse schilder. Zijn dagboeken zijn in het Nederlands vertaald door Harry Oltheten, onder de titel Dagboek 1939-1977.

december 1951 Terugbladerend door de eerdere aantekeningen in dit notitieboek (naar januari 1950) zie ik dat elk ervan hetzelfde refrein ademt: frustratie, creatieve lethargie, leegte, inactiviteit. Toch had ik in deze tijd een expositie van gouaches in augustus 1950, en een van schilderijen in oktober 1951, ik heb het grote Theseus-schilderij voltooid voor het Festival of Britain en de vijftien bij vier muur ontworpen en uitgevoerd in de Dome of Discovery. En dan heb ik het nog niet over de talloze designklusjes, boekomslagen etc. Wat hun fouten ook mogen zijn, ze zijn beter dan wat ik twee jaar geleden had kunnen maken. Dus waarom niet kop op, arme ouwe jongen? Sta een half uur eerder op dan nodig. Doe dingen uit routine. Bel mensen op die je eigenlijk helemaal niet graag wilt zien. Doe een poging aardig te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten