zaterdag 16 maart 2013

Joan Nederlof -- 16 maart 2008

Zondag
Ik slaap uit. Word wakker door een hartveroverend elegante sms van m’n verloofde. Geen wonder dat ik op die vrouw val! Daarna bakken de kinderen croissants en die eten we gezamenlijk op in bed. Na een rondje keihard onderhandelen besluiten we unaniem dat we gaan zwemmen. Terwijl de kinderen in het ijskoude wedstrijdbad op een drijvend vlot spelen, hang ik als een bejaarde aan de rand van het warme revalidatiebad. Ik kijk naar de kinderen in het andere bad en bedenk wat een waanzinnige bofkont ik ben. Bofkooooooont! ´s Middags lees ik wat in de kranten van Zaterdag. Een artikel in Trouw valt me op.
Over een onderzoek dat is gedaan naar de moordenaars van Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Louis Sévèke. Die blijken veel overeenkomsten met elkaar te vertonen. Waaronder een heimelijke bewondering voor hun slachtoffer. Het artikel valt me op omdat het naadloos aansluit bij de inhoud van onze voorstelling. Nu ga ik naar bed. Ik zet mijn dagboek uit.


Joan Nederlof is een Nederlandse actrice. In 2008 hield ze op verzoek van NRC Handelsblad een 'Hollands Dagboek' bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten