maandag 11 september 2023

Mischa de Vreede • 12 september 1983

De Nederlandse schrijfster Mischa de Vreede (1936) hield in september 1983 een 'Hollands Dagboek' bij voor NRC Handelsblad.

Maandag
Praatje voor Wereldomroep geoefend. Mooi op toon. Opnamestudio WUOM lijkt op rommelig magazijn: wat kan radio toch gezellig zijn. Aardige, bereidwillige mensen. Vond het moeilijk te lezen zonder dat iemand me verstaan kon en me fouten kon laten verbeteren. Na de column word ik langdurig geïnterviewd. Moet behalve over mezelf ook over de films van Johan van der Keuken praten die volgende maand zullen worden getoond. Hyping heet dat hier: reclame maken. Gesprekspartner luistert naar wat ik zeg en gaat erop in, prima. Met prof. Cowen, head of the German department, naar faculteitmeeting waar nieuwaangekomen leerkrachten publiekelijk worden voorgesteld. Hij doet net of hij trots op me is.
Thuis blijkt zeepostpakket gearriveerd: was al vergeten wat ik er in had gedaan. In de lege doos kan ik een kerstpakket naar huis sturen, een carepakket uit Amerika. Eindelijk weer eens tv gekeken: over neergeschoten verkeersvliegtuig zijn ze nog lang niet uitgepraat. Libanon. Verder beheerst onderwijzersstaking het nieuws. Ze willen meer sociale zekerheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten