woensdag 14 augustus 2024

Adrian Mole • 15 augustus 198x

• Het fictieve The Secret Diary of Adrian Mole, Aged 13 and 3/4 van Sue Townsend verscheen in 1982. Het boek was een enorm succes. Vertaling Huberte Vriesendorp. 

zaterdag 15 augustus
VOLLE MAAN 

Mijn vader, de wandelende tak en Maxwell House hebben mij naar de trein gebracht. Mijn vader vond het helemaal niet erg dat ik liever naar Schotland ging dan naar Skegness. In feite keek hij reusachtig opgewekt. De treinreis was vreselijk. Ik moest de hele rit naar Sheffield staan. Ik heb gepraat met een vrouw in een rolstoel in de bagagewagen. Ze was heel aardig. Ze zei dat het enige voordeel van gehandicapt zijn is dat je altijd een zitplaats hebt in de trein. Ook al was het maar in de bagagewagen. Mijn moeder en die engerd van een Lucas kwamen me in Sheffield afhalen. Mijn moeder zag er broodmager uit en droeg kleren die veel te jong voor haar waren. Lucas-griezel droeg een spijkerbroek! Zijn pens hing over zijn riem. Ik deed net of ik sliep tot we in Schotland waren. Lucas kon zelfs onder het autorijden zijn handen niet thuishouden. We zijn in een plaats die Loch Lubnaig heet. Ik lig in bed in een blokhut. Mijn moeder en Lucas zijn naar het dorp om te proberen sigaretten te kopen. Dat beweerden ze tenminste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten