zondag 5 februari 2017

Maureen Teeuwen -- 5 februari 2001

Maureen Teeuwen is een Nederlandse actrice en medeoprichter van toneelgezelschap mugmetdegoudentand. In 2001 hield ze een paar dagen lang een werkdagboek bij toen er gerepeteerd werd voor de voorstelling Mexico.

Maandag 5 februari
Hier en daar ligt nog natte sneeuw als ik het voormalig terrein van het Wilhelmina Gasthuis oploop. Zal er nog sneeuw liggen als ik vanmiddag na de repetities het gebouw weer uitkom? Wie ben ik vandaag in het repetitielokaal? Met name in de beginfase is dat iedere keer een grote vraag. We kijken naar een opname van een doorloop (alle stukjes die we tot nu toe achter elkaar hebben gespeeld) van vorige week. Altijd grappig,want in deze fase doe je allemaal nog hele onverwachte dingen. Zo begin ik al aan een volgend gedeelte terwijl ik een heel stuk oversla. Op de terugweg ligt er zowaar nog natte sneeuw.

Dinsdag 6 februari
Regen. Vandaag ben ik een deftige dame. Ik koop voor de improvisatie die ik ga doen een slagroompunt. " ' t Regent", zegt de verkoopster. "Ja", zeg ik, "het is ook zachter dan gisteren."
Spannende dag. Iedere speler laat een act zien. Van te voren weten we niet wat de ander gaat doen.
Het is weer droog als ik naar huis ga.

Donderdag 8 februari
Omdat de dame weer gespeeld moet worden, weer een taartje gehaald bij de dezelfde banketbakker als dinsdag. Ik had al een idee dat de verkoopster zou gaan denken dat er iets met me is, dat ik steeds die zaak binnenga, maar het is nu een verkoper, dus het valt niet op dat ik voor de tweede keer een taartje koop. Ik vraag er een plastic zakje om heen omdat ik zie dat het buiten is gaan regenen.
Doorloop: in totaal speel ik drie figuren. Ik vraag me nog niet af of ze een logisch geheel vormen. Ik rijd met Michiel mee terug. Het regent dat het giet.

Vrijdag 9 februari
Ik heb vrijaf in verband met deelrepetities.
Het is prachtig weer en de zon schijnt al wat feller. Ik ga naar Concerto in de Utrechtsestraat - eindelijk een deel Amsterdam dat niet opengebroken is - om filmmuziek te kopen voor mijn improvisatie van aanstaande dinsdag.
Als ik terugloop over de Reguliersgracht denk ik: "Het wordt lente".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten