zondag 26 november 2017

Keith Vaughan -- 26 november 1974

Keith Vaughan (1912-1977) was een Britse schilder. Zijn dagboeken zijn in het Nederlands vertaald door Harry Oltheten, onder de titel Dagboek 1939-1977.

26 november 1974 Keek naar een paar schilderijen van Jackson Pollock. Sommige zijn nog goed. Ofschoon ik het beter kan. Schaal, energie en zenuwen zijn al wat je nodig hebt.
1.05 Maakte de telefoon schoon. Eerste keer in 21 jaar. Houd van deze nachtelijke onzin-activiteiten die ook nog praktisch zijn.
Sinds ik vanmiddag ben teruggekomen heb ik twintig sigaretten gerookt en een fles Muscadet gedronken alsmede vier/vijf glazen gin. Voel me nu in topconditie. Maar morgen zal ik ervoor betalen. Hoe houd je dit allemaal in balans? Het alternatief: een eeuwig rotgevoel. Een tegenovergestelde levenswijze is onmogelijk behalve voor degenen die leven voor 'hogere zaken' zoals God, vegetarisme, geheelonthouding en monogamie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten