zaterdag 25 augustus 2012

John Lanting -- 25 augustus 1982

Woensdag
Gisteravond openden we in het Rotterdamse Hofpleintheater. Dit unieke theatertje willen ze gaan sluiten. Onze serie voorstellingen zijn dan ook in het kader van een laatste poging om dat te verhinderen. Foto's gemaakt met de directeur op de schouders. Veel bloemen en telegrammen. En een schitterend feest na. D'r klonk ook een feestlied, maar op aandringen van mijn collega's zong ik niet mee want op het stukje bladmuziek, dat iedereen kreeg, stonden te veel mollen, zeiden ze. Vandaag is het de laatste dag van mijn schrijven. En wat heb ik gedaan? Tikken! Ik hoorde opeens dat het uitgetikt ingeleverd moets worden. Omdat ik onze machine haast nooit gebruik vertoonde hij diverse kuren. Ik heb het dus zeer slordig opgestuurd en ben heel benieuwd hoe het een en ander zal overkomen.


John Lanting (1930) is een Nederlandse acteur. In 1982 hield hij voor NRC Handelsblad een 'Hollands Dagboek' bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten