woensdag 7 augustus 2013

Céline van Balen -- 18 augustus 1998

Dinsdag 18 augustus 1998
Vanochtend om tien uur stond ik op de stoep bij Nina. Om de een of andere reden kon ik alleen maar vandaag, op mijn verjaardag, met haar afspreken. Maar waarom ook niet. Ik was Nina tegengekomen op de Ten Kate-markt in Amsterdam-West. Ik zag haar lopen met haar moeder en ik dacht: wauw, wat een mooi meisje. Ze had een hoedje op; haar ogen zijn superblauw en ze heeft blond haar. Echt een heel mooi meisje.
Als ik iemand zie die ik wil fotograferen dan loop ik eerst door, maar dan loop ik snel terug. Haar moeder deed gelukkig heel aardig en Nina is inderdaad zeven. Ze wonen in een heel groot huis, een soort kraakpand. 's Avonds heb ik de foto's meteen ontwikkeld en ze zijn heel mooi. Het voelt als een leuk verjaardagscadeautje.


Céline van Balen (1965) is een Nederlandse fotografe. In 1998 hield ze op verzoek van NRC Handelsblad een 'Hollands Dagboek' bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten