zondag 17 augustus 2014

Frida Vogels -- 18 augustus 1964

Frida Vogels (1930) is een Nederlandse schrijfster. Haar door kritiek en publiek gewaardeerde dagboeken 1954-1971 zijn gepubliceerd in 8 delen.

18 aug. - Gisteren weer sterren gekeken. Michelle kijkt naar de planeten met gedachten aan hun invloeden op het mensenlot.Ik denk eraan dat ik met vioolspelen ben opgehouden toen ik naar Parijs ging, en met fluitspelen toen ik met E. trouwde. Muziekmaken is een blootgeven van gevoeligheid, zij het ook in meerdere of mindere mate verhuld. Een fluit is veiliger dan een viool. Op de viool heb ik nooit kunnen vibreren. Met fluiten ben ik definitief gestopt toen E. besloot clavecimbel te leren spelen.

Een arbeider bij oom Virgilio op de fabriek placht als hij 's avonds naar huis ging de machines die hem werk en dus brood gaven te groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten