donderdag 15 oktober 2020

Andy Warhol • 16 oktober 1977

Andy Warhol (1928-1987) was een Amerikaanse kunstenaar. Hij hield een dagboek bij van 1976-1987.

Zondag 16 oktober 1977
David Whitney belde. Hij wilde samen met mij naar de vernissage van Jasper Johns die avond in het Whitney — Philip Johnson ging met Blanchette Rockefeller.
Mooie dag. Taxi naar het centrum ($ 3,50), daarna naar het werk gelopen. Richard Weisman en zijn kleine kinderen arriveerden, met Margaret Trudeau in hun gezelschap. Het is nu echt uit met haar man, dus laat zij zich met iedereen fotograferen, en waarschijnlijk date ze al een tijdje met Richard. Ze stond wat te plukken aan het haar van de kinderen. Ik had niet genoeg flitslampjes, ze waren aan het vechten om een teddybeer.
Taxi naar het Whitney ($ 2). Bob Rauschenberg wierp mij in de lift een kushandje toe, kwam later naar me toe om te zeggen hoe dom het is kushandjes te geven, zodat hij mij echt kuste. Het was een kleine party, alleen voor geldschieters, oude mensen. Ik liep naar beneden voor een catalogus, keek of ik Jasper zag om de catalogus te signeren, maar kon hem niet vinden. Ik liet Rauschenberg signeren. Daarna pas vond ik Jasper, die Rauschenbergs handtekening uitgumde, en signeerde met 'Aan een geldschieter'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten