maandag 25 oktober 2021

Doeschka Meijsing • 26 oktober 1982

Doeschka Meijsing (1947-2012) was een Nederlandse schrijfster. Deel 1 van haar dagboeken is verschenen in de Privé Domein-reeks, onder de titel En liefde in mindere mate.

Amsterdam, dinsdag 26 oktober 1982
0.01 uur. Hele avond met Gerda getelefoneerd, omdat ik terug wilde. Zij wil niet het risico lopen als ik blijf drinken. Het enige is dat ze opnieuw wil bekijken of we samen kunnen als ik een jaar in m'n eentje getoond heb zonder alcohol te kunnen. God, wat ben ik bang & ongelukkig. Ik weet niet of ik het aankan in m'n eentje, maar de drank maakt me angstiger & ongelukkiger. Ik moet, ik moet. Joep zegt ook dat ik moet. Maar dan? Ik ben alleen, alleen, alleen. Toch zal ik de sprong moeten wagen. Voor mezelf. God, help me.
14.58 uur. Ben in een buitengewone lethargie gevallen. Dwing mezelf op tijd op te staan (8.30 uur), loop mijn boodschap naar Querido. Lees De eeuwige stad uit, verheugd omdat ook daar de lethargie zijn plaats heeft gevonden; drink koffie, slik Seresta om de wijn te kunnen laten staan. Ga direct een slaapje doen en zal daarna een stukje lever gaan kopen en spa en sangrita. Loopje terug om vervelende brieven te gaan beantwoorden. Zo zal mijn leven de komende tijd zijn. Ik moet dit volhouden om niet in de angst terecht te komen. Een saai & glansloos leven? Ja. Om Gerda terug te vinden? Nee, om mijn kapotte ik weer op poten te meppen. Wie vijfendertig is geworden moet een stap doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten