donderdag 1 april 2021

Romy Schneider • 2 april 1974

Romy Schneider (1938-1982) was een Oostenrijkse actrice. in Ich, Romy: Tagebuch eines Lebens zijn dagboekfragmenten van haar opgenomen.

April 1974
Het maakt me een beetje bang. Ik ben bang dat het publiek zich gaat vervelen als het me te vaak ziet, en soms ben ik bang dat ik overspannen zal raken. Maar ik heb het gevoel dat ik moet doorzetten en ik mag nooit vergeten, hoe Claude Sautet, die mij tijdens de film Les choses de la vie mijn zelfvertrouwen heeft teruggegeven, eens tegen me heeft gezegd: 'Ga door zo lang je er zin in hebt, je kunt het.'
Ik ben niet bang dat de jaren of mijn vermoeidheid aan me te zien zullen zijn; ik ben alleen maar bang dat ik slecht zal spelen. De inspanning om het goed te doen, is in ieder geval belangrijker, dan voor de spiegel op zoek te gaan naar rimpels.

Eind april 1974
De rol van Nadine Chevalier in L'important c'est d'aimer was erg moeilijk.
In dit werk ben ik altijd bang dat ik niet helemaal uit mezelf haal, wat erin zit. Iedere film waaraan ik werk is voor mij een soort wedstrijd die ik beslist moet winnen. Ik moet mezelf altijd overtreffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten