woensdag 16 september 2020

Louis Paul Boon • 17 september 1960

• Brief van de Vlaamse schrijver Louis Paul Boon (1912-1979) aan zijn vriend Jan Walravens. Uit: Brieven aan literaire vrienden.

September, 1960
Ik lees in de Periskoop dat ge nog steeds het gevoel hebt 'iets te willen doen'. Welnu, doe dan eens iets voor mij!
De stad Aalst wil officieel een kultuurweek inrichten en vraagt mij om een literaire avond op touw te zetten.
Ik dacht onmiddellijk aan u (ik denk steeds onmiddellijk aan u, en pas daarna aan Brigitte Bardot) om daar in Aalst eens te komen spreken over 'Tijd en Mens', over Ben Cami en Marcel Wauters, Maurice D'Haese en Willy Roggeman. De mensen zullen dat graag horen, en ik zal u inleiden.
Die avond zou zijn: maandag 22 october.
Zeg ja, zeg desnoods ook nee. Maar zeg niet ja, om de laatste minuut op te bellen dat het nee is, want dan lig ik in de patatten – En ik lig liever ergens elders. Ondertussen, zeer hartelijk uw Louis


P.S. Antwoordt zo spoedig mogelijk, want deze week moet nog een boekje gedrukt waarin alle beestelijkheden vermeld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten