woensdag 2 september 2020

Frits Bolkestein • 4 september 2000

• Politicus Frits Bolkestein (1933) was eurocommissaris van 1999-2004, en hield in die periode een dagboek bij dat is gepubliceerd als Grensverkenningen.

Maandag 4 september
Om 16.00 uur de lezing ter opening van het academisch jaar in de aula aan het Spui gehouden. Deze had ik nu eens zelf geschreven. Men vond het een goed verhaal, waarschijnlijk omdat de toespraken vóór mij (Loek Hermans) en na mij (Noorda) zo gortdroog waren. Terloops heb ik Bram de Swaan op de hak genomen wegens zijn idiote artikel in De Gids over de ‘voortgaande strijd’ in de derde wereld. Tijdens de receptie na de bijeenkomst zei hij me dat ik mij in die tijd in Tanzania ‘had verrijkt’. Hij moest eens weten! Later was er een stomvervelend diner dat uren duurde. Om 23.00 uur zijn we maar opgestapt, tot ongenoegen van Femke. Neem mij voor nooit meer een diner aan te nemen, behalve als het niet anders kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten