woensdag 12 april 2023

Marco Bakker • 13 april 1984

Marco Bakker (1938) is operettezanger. Van 12-18 april 1984 hield hij voor NRC Handelsblad een 'Hollands Dagboek' bij.

Vrijdag 13 april
Ik had het moeten weten.
8.00 uur: opstaan, het wordt een van de meest krankzinnige dagen van m'n leven. Ontbeten met Willeke en Richard, daarna douche genomen, aangekleed en koffers gepakt.
10.55 uur: met Lufthansa naar Frankfurt, rustige vlucht, op vliegveld auto gehuurd en ingechecked in Sheratonhotel.
13.00 uur: uitgebreide lunch in hotel, daarna naar kamer om een uurtje te rusten, daarna nog wat teksten doorgenomen.
16.30 uur: met huurauto naar Mannheim gereden, alwaar ik de rol van graaf Danilo zou gaan vertolken in Die Lustige Witwe.
17.30 uur: bij portier van theater aangemeld om te ontdekken dat die avond een voorstelling van De man van La Mancha zou plaats vinden, dus niet Die Lustige Witwe. Pieter Alferink in Amsterdam gebeld: fout ligt volgens hem bij theater; ik geloof hem, maar ben toch woedend.
18.00 uur: teruggereden naar Frankfurt waar ik op de wachtlijst gezet wordt voor de laatste avondvlucht naar Amsterdam: niet gelukt, er waren nog 14 Chinezen voor me.
20.30 uur: iets lichts gegeten in het hotel en daarna twee zeer dure pilsjes gedronken in de bar.
10.45 uur: in bed gekeken naar Duitse televisie en een zeer slechte E.A. Poe film gezien. Vrijdag de dertiende, ik had het kunnen weten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten