zondag 29 juli 2018

Raoul de Jong -- 30 juli 1996

Raoul de Jong (1984) is een schrijver. Hij hield in 1996 een dagboek bij dat is gepubliceerd als Dagboek van een puber.

Dinsdag 30 juli 1996
Lief dagboek,
Ben ik nou wel echt een mens? Ik was vandaag heel erg bezig met wat ik gister op tv heb gezien. Ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met wat nou de waarheid is. Waarom ben ik hier op aarde? En waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren? De vragen spookten me door het hoofd. Ik was er continu mee bezig. Daarbij kwam ook dat ik de tijd zo snel vind gaan. De twaalf jaar van mijn leven zijn voorbijgevlogen. En dan ben ik bij de volgende vraag beland: waarom gaat de tijd zoals de tijd gaat? Ik voelde me net zoals toen ik ontdekte dat de aarde een planeet was, heel zweverig. Ik was er gewoon niet bij met mijn hoofd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten