zondag 24 april 2022

Frits Bolkestein • 25 april 2000

• Politicus Frits Bolkestein (1933) was eurocommissaris van 1999-2004, en hield in die periode een dagboek bij dat is gepubliceerd als Grensverkenningen.

Maandag 24 april
Getennist in Warmond met Marianne van der Vlugt. Het is daar aangenaam. Zij heeft mij, zoals gewoonlijk, in de pan gehakt. Film American Beauty gezien in The Movies. Verder twee videobanden thuis bekeken: Taxi Driver en Midnight Cowboy. Waar een lang weekend al niet goed voor is. Taxi Driver heeft een onlogisch scenario en dat stoort. De Niro speelt wel mooi. Midnight Cowboy is wel aardig maar toch wat dun, ondanks het mooie spel van Dustin Hoffman. American Beauty is traditioneel in de zin van ‘Suburbia waar niets is wat het lijkt’, maar wel verdomd goed gemaakt met een scenario dat sluit als een bus. Bij negen van de tien films hapert het aan het scenario. Als dat in orde is, komt de rest vanzelf. Zie The Sting.

Dinsdag 25 april
In Brussel is niemand te vinden. Bijna iedereen is de stad ontvlucht. Maandag 1 mei is namelijk een feestdag dus vier dagen vrijaf nemen geeft een vakantie van twaalf dagen. Ik vind het best want het geeft mij de gelegenheid rustig door te werken. Ik ga hier wat aan sport doen. Zwemmen naast de deur in het militaire etablissement dat wordt verbouwd. Tennissen in de chique Club Léopold, waar ik net lid van ben geworden. Die ligt in Ukkel, niet ver van mijn huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten