dinsdag 2 juni 2015

Boudewijn Büch -- 2 juni 1998

Boudewijn Büch was een Nederlandse schrijver en programmamaker. Een boekenkast op reis is zijn 'persoonlijke kroniek' over 1998.

Amsterdam, 2 juni Via kantoor belt een raar wijf op met het bericht dat Johnny Frisbie (de Cook Islandse schrijfster die ik in Nederland geïntroduceerd heb door de [her]ontdekking en uitgave van haar meesterwerkje Puka Puka, over wie ik een televisieprogramma heb gemaakt en die ik ooit aan de andere kant van de wereld opzocht) voor twee dagen in Holland is. Ze wil mij zien. Ik niet. Ik wil niemand zien. Laat Marleen dat maar zeggen. Bel om 23.00 Henny Verberkt van de nps-radio op. Dat ik geen zin meer heb in De tafel van Pam en dat ik er per onmiddellijke ingang mee ophoud. Het lucht op. Verder intense depri-dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten