dinsdag 11 juli 2023

Romy Schneider • 12 juli 1955

Romy Schneider (1938-1982) was een Oostenrijkse actrice. in Ich, Romy: Tagebuch eines Lebens zijn dagboekfragmenten van haar opgenomen.

12 juli 1955
De binnenopnamen van Haar eerste liefde worden in Geiselgasteig gemaakt. Overigens: ik trouw met Joachim Fuchsberger. Ik heb zojuist mijn bruidsjapon gepast. Hij is werkelijk schitterend! Toen ik voor de spiegel zat en naar mezelf keek, werd ik helemaal bang en zenuwachtig, zo echt zag alles eruit. En het is toch maar een film. Volgens het scenario gaat mijn huwelijk op het laatste moment niet door!
Als ik ooit trouw, moet het een fantastisch feest worden. Ik kan me helemaal voorstellen hoe heerlijk het moet zijn de voorbereidingen te treffen. En dan richt ik een beeldig huis in. Modern maar met heel oude meubels en nog oudere schilderijen. Niet van die hypermoderne meubels, waarvan je voortdurend het gevoel krijgt dat je bij jezelf op bezoek ben, met van die stoelen waar je je armen nergens kunt laten.
Wanneer zou ik trouwen? En met wie? Het is zo'n vreemd gevoel, te weten dat diegene al ergens leeft en werkt en luiert en nog niets van zijn geluk vermoedt! Het leven is spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten