vrijdag 12 februari 2021

Andy Warhol • 14 februari 1978

Andy Warhol (1928-1987) was een Amerikaanse kunstenaar. Hij hield een dagboek bij van 1976-1987. Vertaling Christine Quant.

Dinsdag 14 februari 1978 • Niet te geloven hoeveel mensen dit jaar Valentijn vieren. Het was een echt feest, een groot feest. Paulette kwam mij ophalen om naar de 'I love New York'-party te gaan in Tavern on the Green. [activiste] Bella Abzug was er ook. Vandaag waren er verkiezingen om te zien of zij burgemeester Koch kon wippen. Zij moet het opnemen tegen Bill Green. Catherine opgepikt om naar Vitas' Valentijnsparty te gaan in Le Club. Catherine had haar laarzen aan (taxi $ 3), [fotograaf] Peter Beard en Tom Sullivan arriveerden. Tom en Catherine hebben de afspraak dat elk van hen overal heen mag en alles met anderen mag, en dus was hij met een verblindende schone, een zestienjarig model, en zij met mij. Jerry Hall was er, zij kijkt uit naar een huis voor Mick, waar zij een half jaar samen gaan wonen. Ik geloof dat ik het later aan een journalist heb verteld, maar dat kan mij niet schelen. Niemand houdt van Jerry Hall, iedereen vindt haar onecht. Maar ik vind haar wel leuk. Het is een schatje. Wij gingen naar Studio 54 en iedereen was er.

Woensdag 15 februari 1978
Kater, kon niet uit bed komen.
[...]
Bella Abzug heeft het moeten afleggen tegen Bill Green.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten