woensdag 23 augustus 2023

Andy Warhol • 24 augustus 1981

Andy Warhol (1928-1987) was een Amerikaanse kunstenaar. Hij hield een dagboek bij van 1976-1987.

Vertaling door ChatGPT onderaan.

Monday, August 24, 1981
Debbie Harry's Newsweek article came out and it was strange because the article mentioned me about eight times, quoting from the Philosophy book and saying that she worked at Max's. And you know, Debbie isn't really interesting to talk to, but her interviews always come out right. It's like they did with me, they pick up the right one-liners, and the words sound good in print. Debbie and Chris just bought a house on 72nd between Second and Third so they're rolling in bucks.
Got two Gentlemans Quarterlys ($5) because my picture was in it as a model in the Barneys ad and I liked it a lot, it was exciting to see.
Jay's great because he finally knows how to paint like I do so he helps me out of some tight spots. Ronnie always does it so crude. I talked to Jon who I think was avoiding me. I think he wanted to do something else in the night and he didn't want to work on the scripts, but he said I could pick one of them up later on.
Brigid's working on the Maura tapes and she thinks they're interesting, but I read them and I don't. I think those kids take a lot of hallucinating drugs — things like acid and magic mushrooms.

Wednesday, August 26, 1981
I'm just so undecided between those two buildings, the one on Madison and 33rd and the 895 Broadway one. Because the one on Madison is so great and big and artistic, and it might be a goldmine, across from the Empire State Building, but then it'd cost so much to fix it up and how would you do it? But they do have a 12 percent mortgage we could get which would make it good. But then this 895 one is practical, it's $1.8 as opposed to the Madison one which is $2, but you'd have floors renting and the income coming in. I don't know. And Fred's in the same dilemma.


[Vertaling door ChatGPT]
Maandag 24 augustus 1981
Het Newsweek-artikel van Debbie Harry is uitgekomen en het was vreemd omdat het artikel mij ongeveer acht keer noemde, citeerde uit het Filosofie-boek en zei dat ze bij Max's werkte. En weet je, Debbie is eigenlijk niet interessant om mee te praten, maar haar interviews komen altijd goed over. Het is zoals ze dat ook met mij deden, ze pakken de juiste pakkende zinnen op en de woorden klinken goed op papier. Debbie en Chris hebben net een huis gekocht op 72nd tussen Second en Third, dus ze baden in het geld.
Ik kocht twee exemplaren van Gentlemans Quarterly ($5), omdat mijn foto erin stond als model in de Barneys-advertentie en ik vond het erg leuk, het was opwindend om te zien.
Jay is geweldig omdat hij eindelijk weet hoe hij moet schilderen zoals ik, dus hij helpt me uit benarde situaties. Ronnie doet het altijd zo grof. Ik sprak met Jon, die mij volgens mij ontweek. Ik denk dat hij iets anders wilde doen in de avond en niet aan de scripts wilde werken, maar hij zei dat ik er later een kon ophalen.
Brigid werkt aan de Maura-tapes en ze vindt ze interessant, maar ik lees ze en vind van niet. Ik denk dat die kinderen veel hallucinerende drugs gebruiken — dingen als LSD en paddo's.
Woensdag 26 augustus 1981
Ik kan maar niet kiezen tussen die twee gebouwen, die ene op Madison en 33rd en die op 895 Broadway. Omdat die op Madison zo geweldig en groot en artistiek is, en het zou een goudmijn kunnen zijn, tegenover het Empire State Building, maar dan zou het zoveel kosten om het op te knappen en hoe zou je dat doen? Maar ze hebben wel een hypotheek van 12 procent die we zouden kunnen krijgen, wat het goed zou maken. Maar dan is die op 895 praktisch, het kost $1,8 in tegenstelling tot die op Madison die $2 kost, maar je zou verdiepingen kunnen verhuren en inkomsten kunnen genereren. Ik weet het niet. En Fred zit in hetzelfde dilemma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten