zaterdag 28 april 2012

Betje Boerhave -- 28 april 1874

Dinsdag 28 april
Moe, zei Antje vanmorgen, Henk ik bedoel Hendrik, komt u en pa vanavond wat vragen maar meer zeg ik niet en jawel vanavond om een uur of zeven kwam de jongeheer Hendrik Blijleven binenstappen. Ik moet zeggen een beleefde en bescheiden jongeman en hij vroeg met de complimenten van zijn ouders of Antje zondagavond met heem mee mocht naar het Circus Carré day sinds enkele dagen op het Vreeburg voorstellingen geeft in een groot houten bouwsel dat ze daarvoor hebben neergezet. Ik zei, van mij mag het, als pa het goed vindt. Wat hij vond. Hij bleef noge even praten met ons en iets langer met Antje voor de deur wat wel niet hoort maar allez zoals de Fransen zeggen.


Elisabeth 'Betje' Boerhave-Cramer was een Utrechtse kruideniersvrouw in de 19e eeuw. In 1974 werd bij toeval haar dagboek gevonden, dat de periode 1874-1891 bestrijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten