zondag 24 september 2023

Andy Warhol • 23 september 1979

Andy Warhol (1928-1987) was een Amerikaanse kunstenaar. Hij hield een dagboek bij van 1976-1987.

Vertaling door ChatGPT onderaan.

Sunday, September 23, 1979
I went to church and then went home. I glued myself together and Curley picked me up and we went to 42nd Street to the WPIX radio station for the John Ogel Show. I'd invited Walter Steding to play his magic violin on the air, he was good and he sounded intelligent when he was interviewed. Then Lou Reed rushed in and said how glad he was to see us. Lou told me one of his dachshunds had had an operation on his back. I told him to come down to the Mudd Club with us later because they were having a Dead Rock Stars Night, and he said he would go as himself, but I told him he looks too good for that now.
We stopped for dinner at One Fifth (cab $3). When we walked in Jackie Curtis — he's back to dressing as a girl — was at the bar with, who else, Taylor Mead, who happened to be waiting for, who else, Viva. And then they were all on their way down to the Mudd Club. Had drinks ($45.14) and then it was 11:30 so we went to the Mudd Club, too (cab $3). They had a room where Janis Joplin was putting needles in her arm, and they had a Paul McCartney room — I guess because of the rumor that he died once — and they had Mama Cass choking to death with a plate of ham sandwiches in front of her and you could take the sandwiches and eat them. It was really sick. Vincent and Don Munroe were there videotaping.
Viva was reading poetry but I missed it, I didn't see her. Francois de Menil was there. The ex-Mr. Viva was there. They had girls in black crying, and then outside a hearse pulled up. I was really tired. Dropped everybody off (cab $15).


Ongecorrigeerde vertaling door ChatGPT

Zondag 23 september 1979
Ik ging naar de kerk en daarna naar huis. Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en Curley haalde me op, en we gingen naar 42nd Street naar de WPIX-radiozender voor de John Ogel Show. Ik had Walter Steding uitgenodigd om zijn magische viool op de radio te bespelen, hij was goed en klonk intelligent toen hij werd geïnterviewd. Toen kwam Lou Reed haastig binnen en zei hoe blij hij was om ons te zien. Lou vertelde me dat een van zijn teckels een operatie aan zijn rug had gehad. Ik vertelde hem om later met ons mee te gaan naar de Mudd Club omdat ze daar een Dead Rock Stars Night hadden, en hij zei dat hij als zichzelf zou gaan, maar ik vertelde hem dat hij er nu te goed uitziet.
We stopten voor het avondeten bij One Fifth (taxi $3). Toen we binnenliepen, was Jackie Curtis - hij kleedde zich weer als een meisje - aan de bar met, wie anders, Taylor Mead, die toevallig wachtte op, wie anders, Viva. En toen gingen ze allemaal op weg naar de Mudd Club. We dronken iets ($45.14) en toen was het 11:30 uur, dus gingen we ook naar de Mudd Club (taxi $3). Ze hadden een kamer waar Janis Joplin naalden in haar arm stak, en ze hadden een Paul McCartney-kamer - ik denk vanwege het gerucht dat hij ooit dood was - en ze hadden Mama Cass die stikte met een bord ham sandwiches voor haar en je kon de sandwiches pakken en opeten. Het was echt ziek. Vincent en Don Munroe waren er aan het videofilmen.
Viva was poëzie aan het voorlezen, maar ik heb haar gemist, ik heb haar niet gezien. Francois de Menil was er. De ex-Mr. Viva was er. Ze hadden meisjes in het zwart die huilden, en toen stopte er een lijkauto buiten. Ik was echt moe. Ik heb iedereen afgezet (taxi $15).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten